Суть справи полягає у наступному. Громада звернулася до Держсільгоспінспекції з вимогою обстежити зазначену земельну ділянку у прибережній захисній смузі на предмет самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням та інших порушень, скласти відповідний протокол про адміністративне правопорушення, провести перевірки ДП «Вищедубечанське лісове господарство» (власник ділянки) та с/т "Ключі" (користувач ділянки), тощо.
За законом саме Держсільгоспінспекція здійснює державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, за додержанням вимог земельного законодавства.
Але Держсільгоспінспекція не відповіла на скаргу.
Громада звернулася до Омбудсмена із заявою про оскарження бездіяльності Держсільгоспінспекції щодо ненадання відповіді на скаргу. Але начальник Держсільгоспінспекція у Київській області Чернявський І.Ю. ігнорує численні запити та вимоги Омбудсмена.
Слід зазначити, що Держсільгоспінспекції у Київській області вже понад 8 місяців проводить перевірку законності використання президентом земельної ділянки на березі Козинки під Києвом. Про це йдеться у розслідуванні журналіста інформаційної служби "Радіо Свобода" Сергія Андрушко в програмі "Захоплені береги («СХЕМИ» | ВИПУСК №98)".
Нагадаємо, що власником зазначеної прибережної смуги обвідного каналу, що межує з маєтком екс-міністра Злочевського у Вишгородському р-ні Київської області, є Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство», яке виділило цю ділянку землі на березі каналу в довгострокове тимчасове користування Садівницькому товариству "Ключі" для "культурно-оздоровчої та рекреаційної" діяльності. СТ "Ключі" безпосередньо здійснює діяльність у прибережній захисній смузі. Голова правління садівницького товариства «Ключі» та директор ТОВ «Великі ключі», яке володіє «фортецями» Злочевського – одна й та сама людина, Євген Євгенович Марчевський.
***
СКАРГА до Держсільгоспінспекції
Державна інспекція сільського господарства
в Київській області
04112, м. Київ, вул. Олени Теліги, 8
СКАРГА
23 липня 2015 року на каналі Youtube некомерційної інформаційної служби "Радіо Свобода" за адресою https://www.youtube.com/watch?v=KxROSlbv18M було опубліковано сюжет "Злочин і Zlocci. Як екс-міністр у розшуку продає черевики з крокодила та ховає нерухомість || СХЕМИ". За інформацією автора сюжету Сергія Андрушко на території прибережної захисної смуги на обвідному каналі біля села Хотянівка Вишгородського району Київської області було збудовано декількаметровий паркан та інші будівлі і споруди. Також, у сюжеті місцеві мешканці скаржаться на озброєну «воєнізовану охорону в амуніції» за парканом.
Згідно із статтею ««Схеми»: паркан біля маєтку Злочевського, який перешкоджав доступу до води, знесли» некомерційної інформаційної служби «Радіо Вільна Європа/Радіо Свобода» від 27 липня 2016 року, за посиланням http://www.radiosvoboda.org/a/news/27884360.html, паркан з колючим дротом, який знаходився у прибережній захисній смузі на земельній ділянці за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904, демонтували, але не відновили попередній стан зазначеної земельної ділянки. У зазначеній прибережній захисній смузі залишилися гострі та небезпечні залишки демонтованого паркану, паркан по боках ділянки землі, сторожеві будки, та інші будівлі і споруди.
Декількаметровий паркан та інші будівлі і споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904. Зазначені споруди розташовані в межах 25 метрів від води, перешкоджають громадянам вільно перебувати та гуляти у лісі в межах зазначеної ділянки, використовувати зазначену ділянку для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей, відпочинку біля води, та оздоровлення.
Інформація з Публічної кадастрової карти України про зазначену ділянку прибережної захисної смуги:
Тип власності: Державна власність
Цільове призначення: 09.01 Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг
Площа: 1.6997 га
Район: Вишгородський
КОАТУУ: 3221888800
Зона: 33
Квартал: 041
Кадастровий номер: 3221888800:33:043:0904
Згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, відомості про суб'єктів права власності на земельну ділянку:
Найменування юридичної особи: Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство»
Код ЄДРПОУ юридичної особи: 992094
Відповідно до листа директора Державного Підприємства «Вищедубечанське лісове господарство» Головецького М.П. №01-01/486 від 20 жовтня 2015 року земельна ділянка за кадастровим номером 3221888800:33:043:0904 була виділена Державним підприємством «Вищедубечанське лісове господарство» у довгострокове тимчасове користування для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей садівницькому товариству "Ключі" в порядку визначеному Лісовим кодексом України та Правил використання корисних властивостей лісів. А цільове призначення зазначеної ділянки згідно Публічної кадастрової карти України визначене як "09.01 (Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг)".
У листі №Р-495/09-24 від 24/09/2015 начальник інспекції Державної екологічної інспекції у Київській області вказує на можливе самочинне будівництво об'єкта на зазначеній ділянці.
Відповідно до листа №04-19/2453 від 23/12/2015 року заступник начальника Київського обласного управління та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства (надалі - Управління) та Припису від 20.10.2015 року №1 про усунення недоліків і порушень (надалі - припис) Державне агентство лісових ресурсів України визнало невиконання Садовим товариством «Ключі» (як тимчасовим лісокористувачем на умовах довгострокового користування) своїх обов'язків, передбачених Лісовим Кодексом України, а саме - обов'язок дотримуватися встановленого законодавством режиму використання земель. Начальник Управління зазначив у ласті, що у разі невиконання припису голову правління СТ «Ключі» буде притягнуто до адміністративної відповідальності згідно ст. 63 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) - незаконне використання земель державного лісового фонду.
Управління визнало, що Садове товариство Ключі використовувало цю землю державного лісового фонду не за призначенням, у тому числі для спорудження жилих будинків, виробничих та інших будівель і споруд без належного дозволу, за що згідно ч. 8 ст. 105 Лісового Кодексу України винні особи несуть відповідальність.
Отже, будівництво паркану та інших споруд у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904, є незаконним за наступних підстав.
Згідно ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. А згідно ст. 41 Конституції України, використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.
Згідно ч. 2 ст. 60 Земельного кодексу України та ст. 88 Водного кодексу України прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною, зокрема, для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів, а для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів.
Згідно ст.61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України, прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється, зокрема, будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних); миття та обслуговування транспортних засобів і техніки. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.
Згідно п.4 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 р. N 486, у межах водоохоронних зон виділяються землі прибережних захисних смуг та смуги відведення з особливим режимом їх використання відповідно до статей 88 - 91 водного кодексу України. А згідно п.2 зазначеного Порядку, водоохоронні зони встановлюються для створення сприятливого режиму водних об'єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм.
Згідно п.12 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, прибережні захисні смуги у межах водоохоронної зони можуть використовуватися для провадження господарської діяльності за умови обов'язкового виконання вимог, передбачених статтями 89 та 90 Водного кодексу України.
Згідно ст. 66 Лісового кодексу України громадяни мають право вільно перебувати в лісах державної власності.
Згідно п. 4.1 Правил використання корисних властивостей лісів, затверджених Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 14.08.2012 № 502 (надалі - Правила використання корисних властивостей лісів) використання лісових ділянок для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей здійснюється з метою забезпечення масового відпочинку та оздоровлення громадян, що включає в себе організацію прогулянок у лісі, відпочинку біля води, тощо.
Згідно ст. 19 Лісового кодексу України постійні лісокористувачі зобов'язані, зокрема, дотримуватися правил і норм використання лісових ресурсів; дотримуватися встановленого законодавством режиму використання земель. Згідно ст. 20 Лісового кодексу України Тимчасові лісокористувачі на умовах довгострокового користування зобов'язані, зокрема, дотримуватися встановленого законодавством режиму використання земель.
Згідно ст. 74 Лісового кодексу України використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних цілей здійснюється з урахуванням вимог щодо збереження лісового середовища і природних ландшафтів з додержанням правил архітектурного планування приміських зон і санітарних вимог. У лісах, що використовуються для відпочинку, лісокористувачі повинні здійснювати роботи щодо їх благоустрою.
Згідно пп. 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів при використанні корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних цілей тимчасовий лісокористувач забезпечує на виділеній лісовій ділянці створення сприятливих умов для перебування громадян шляхом проведення робіт з благоустрою цих ділянок. Заходи щодо благоустрою лісової ділянки повинні бути спрямовані на збереження лісового середовища в умовах рекреаційних навантажень, створення необхідного комфорту та зручностей для відпочиваючих і включати в себе: оформлення входу; облаштування майданчиків для стоянки автомобілів; облаштування санвузлів; облаштування місць розведення багать; установлення урн для сміття, облаштування спусків до води; інші заходи, необхідні для цілей використання лісової ділянки.
Постійний лісокористувач Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство» та лісокористувач на умовах довгострокового користування садівницьке товариство "Ключі" порушують свої зобов'язання та вимоги визначені законодавством та іншими нормативно-правовими актами, зокрема, лісового законодавства, законодавства про захист навколишнього середовища, зокрема, щодо заборони забудови прибережної захисної смуги, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, визначені ст. ст. 19, 20 Лісового кодексу України, пп. 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів, ст. 61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України, Порядком визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них.
На зазначеній ділянці не здійсні роботи щодо благоустрою, передбачені ст. 74 Лісового Кодексу України та пп. 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів, а саме - не створено сприятливих умов для перебування громадян, збереження лісового середовища, не створено необхідного комфорту та зручностей для відпочиваючих, а саме: оформлення входу; облаштування майданчиків для стоянки автомобілів; облаштування санвузлів; облаштування місць розведення багать; установлення урн для сміття, облаштування спусків до води; тощо.
Декількаметровий паркан та інші будівлі і споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі за кадастровим номером 3221888800:33:043:0904 погіршують природні якості землі, завдають шкоду правам і свободам громадян, передбаченим Конституцією України, ст. ст. 66, 74 Лісового кодексу України, Правилами використання корисних властивостей лісів.
Громадяни не можуть вільно перебувати та гуляти у лісі в межах зазначеної ділянки, використовувати зазначену ділянку для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей, відпочинку біля води, та оздоровлення.
Згідно Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 459/2011 Державна інспекція сільського господарства України (Держсільгоспінспекція України) (надалі - Положення) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Згідно ст. 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі здійснює Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності.
Згідно ст. 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, зокрема, у частині: додержання органами державної влади, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; розміщення, проектування, будівництва та введення в дію об'єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; дотримання обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; дотримання правил, установленого режиму експлуатації гідротехнічних споруд.
Згідно Положення Держсільгоспінспекція України відповідно до покладених на неї завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням; вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо припинення експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону; розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням.
Згідно Положення Держсільгоспінспекція України та її посадові особи в межах своїх повноважень мають право: безперешкодно обстежувати підприємства, установи та організації усіх форм власності, для проведення перевірок з питань, що належать до компетенції Держсільгоспінспекції України; складати акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, давати обов'язкові для виконання приписи (розпорядження), а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок для притягнення винних осіб до відповідальності.
Згідно ст. 244 Кодексу України про адміністративні правопорушення Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням законодавства у сфері використання та охорони земель і порядку та умов ведення насінництва та розсадництва, правил технічної експлуатації самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації (статті 52 - 53-4, 54-56, 104-1, 108 та 188-5).
Згідно ст. 244 КУПАП Використання земель не за цільовим призначенням, невиконання природоохоронного режиму використання земель, розміщення, проектування, будівництво, введення в дію об'єктів, які негативно впливають на стан земель, неправильна експлуатація, знищення або пошкодження протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А згідно ст. 53-1 КУПАП Самовільне зайняття земельної ділянки - тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатись до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про звернення громадян» органів державної влади, місцевого самоврядування, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані зокрема: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.
За цих обставин, та на підставі ст.ст. 19, 66, 89, 90, 91 Лісового кодексу України, ст. 244 Кодексу України про адміністративні правопорушення, пп. 4.1, 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів, ст.ст. 14, 41, 40 Конституції України, ст. 60, 61, 188 Земельного кодексу України, ст. 88, 89 Водного кодексу України, ст. 7, 19 Закону України Про звернення громадян, Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", Положення про Державну інспекцію сільського господарства України,
ПРОШУ:
1. Обстежити земельню ділянку за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904 на предмет самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням та інших порушень;
2. Провести перевірки ДП «Вищедубечанське лісове господарство» та с/т "Ключі" з питань, що належать до компетенції Держсільгоспінспекції України;
3. Скласти протокол про адміністративне правопорушення за ст. ст. 244, 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та іншими статтями у разі відповідних правопорушень;
4. Видати для виконання припис; внести клопотання щодо припинення експлуатації об'єктів, припинення права користування земельною ділянкою у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
***
ЗАЯВА до Омбудсмена
Уповноваженій Верховної
Ради України з прав людини
01008, м. Київ,
вул. Інститутська, 21/8
ЗАЯВА
про оскарження бездіяльності
Державної інспекції сільського
господарства в Київській області
щодо ненадання відповіді на заяву
13/8/2016 року заявник звернувся до Державної інспекції сільського господарства в Київській області із заявою з приводу споруд, розташованих у прибережній захисній смузі на ділянці землі за кадастровим номером 3221888800:33:043:0904. У заяві позивач просив:
1. Обстежити земельню ділянку за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904 на предмет самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням та інших порушень;
2. Провести перевірки ДП «Вищедубечанське лісове господарство» та с/т "Ключі" з питань, що належать до компетенції Держсільгоспінспекції України;
3. Скласти протокол про адміністративне правопорушення за ст. ст. 244, 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та іншими статтями у разі відповідних правопорушень;
4. Видати для виконання припис; внести клопотання щодо припинення експлуатації об'єктів, припинення права користування земельною ділянкою у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
5. Повідомити заявнику письмово про результати перевірки заяви і суть прийнятого рішення в строки передбачені законом на поштову адресу.
На цей час заявник не отримав відповідь Державної інспекції сільського господарства в Київській області на вищезазначену заяву. Зазначена заява заявника була надіслана рекомендованим листом №0210005720294. Згідно On-line сервісу "Відстеження пересилання поштових відправлень" на www.ukrposhta.com, відправлення за номером 0210005720294 вручене за довіреністю 15.08.2016 об’єктом поштового зв’язку КИЇВ 112 з індексом 04112.
Заявник не отримував повідомлення від відповідача про встановлення необхідного терміну для розгляду заяви, що передбачено статтею 20 Закону України Про звернення громадян.
Відповідно до статті 20 Закону України Про звернення громадян, звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Таким чином були порушені права заявника передбачені Законом України Про звернення громадян.
Згідно ст. 24 Закону України «Про звернення громадян» особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.
Згідно ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення незаконна відмова у прийнятті та розгляді звернення, інше порушення Закону України "Про звернення громадян" - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст. 254 Кодексу про адміністративні правопорушення про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол.
Згідно ст. 29 Закону України «Про звернення громадян» контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян відповідно до своїх повноважень здійснюють, зокрема, Уповноважений з прав людини Верховної Ради України.
Відповідно до ч. 8-1 ст. 255 КУПАП у справах про адміністративні правопорушення за ст. 212-3 протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Відповідно до п.6.7 Положення про представників Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Представник має право відповідно до норм адміністративного законодавства та з передбачених законодавством підстав складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини" при розгляді звернення Уповноважений відкриває провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина.
Відповідно до ст. 15 Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини" актами реагування Уповноваженого щодо порушень положень законів України стосовно прав і свобод людини і громадянина є, зокрема, подання Уповноваженого до органів державної влади, та їх посадових і службових осіб. Подання Уповноваженого - акт, який вноситься Уповноваженим до органів державної влади, їх посадовим і службовим особам для вжиття відповідних заходів у місячний строк щодо усунення виявлених порушень прав і свобод людини і громадянина.
За цих обставин, керуючись Законом України Про звернення громадян, Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини,
ПРОШУ:
1. Відкрити провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина;
2. Скласти протокол про адміністративне правопорушення за ст. 212-3 відносно посадової особи Державної інспекції сільського господарства в Київській області;
3. Усунути порушення прав заявника, зобов'язати Державну інспекцію сільського господарства в Київській області надати заявнику відповідь на заяву;
***
ВІДПОВІДЬ ОМБУДСМЕНА
Комментариев нет:
Отправить комментарий