понедельник, 3 октября 2016 г.

Омбудсмен бездіє у справах повязаних із Злочевським? (ДОКУМЕНТ)

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини відмовився притягнути заступника директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області Я.В. Старущенко до адміністративної відповідальності за порушення Закону України  Про Зверерння громадян, а саме - за відмову громаді у об'єктивному, всебічному розгляді заяви про обстеження забудов на земельній ділянці у прибережній захисній смузі біля маєтку екс-міністра екології Злочевського у Вишгородському р-ні Київської області.

Нагадаємо, що підставою відмови Старущенко у обстеженні цієї земельної ділянки  було те що, на думку Старущенко, "зверення громадськості не містить точну інформацію про місцезнаходження об'єкта будівництва та про особу власника земельної ділянки". Тобто, для визначення місцезнаходження ділянки недостатньо кадастрового номеру ділянки, найменування юридичної особи-власника ділянки, відеосюжету журналістів інформаційної служби "Радіо Свобода", які були надані громадськістю у свої скарзі до Держбудконтролю!

З цього приводу громада звернулася до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за проханням внести Подання до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції та зобов'язати Департамент всебічно та об'єктивно розглянути заяву громади. Також, громада вимагала скласти протокол про адміністративне правопорушення за ст. 212-3 відносно заступника директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області Я.В. Старущенко. Але Омбудсмен відмовився задовольнити вимоги громади, погодившись із Старущенко.

Омбудсмен як і Старущенко вважає, що для визначення місцезнаходження ділянки недостатньо кадастрового номеру ділянки, найменування юридичної особи-власника ділянки, відеосюжету журналістів інформаційної служби "Радіо Свобода", а громада мусила надати до Департаменту  державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області адресу об'єкта будівництва.

***

ВІДПОВІД ОМБУДСМЕНА




ЗАЯВА ДО ОМБУДСМЕНА

Уповноваженій Верховної 
Ради України з прав людини
01008, м. Київ, 
вул. Інститутська, 21/8

ЗАЯВА
Про складання протоколу про 
адміністративне правопорушення 
за ст. 212-3 відносно посадової 
особи Департаменту державної 
архітектурно-будівельної інспекції 
України у Київській області

4/11/2015 року заявник звернувся зі скаргою від 4/11/2015, в якій просив:

1. Обстежити споруди на земельній ділянці за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904; провести перевірку відповідності будівельних робіт та споруд вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам;
2. Скласти протокол про правопорушення;
3. Видати обов'язковий для виконання припис щодо усунення порушення вимог законодавства; Прийняти рішення про зупинення експлуатації та діяльності об'єктів на зазначеній земельній ділянці;
4. Притягати посадових осіб об’єктів нагляду до відповідальності за вчинені правопорушення;
5. Повідомити заявнику письмово про результати перевірки заяви і суть прийнятого рішення в строки передбачені законом на поштову адресу

У листі №10/10-58/1005/03 від 10/05/2016 року заступник директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області Я.В. Старущенко відмовив заявнику у зазначених вимогах на підставі того, що зверення заявника "не містить точну інформацію про місцезнаходження об'єкта будівництва та про особу власника земельної ділянки". 

Внутрішній Наказ Мінрегіону від 15.05.2012 № 240, на який посилається Старущенко в якості обґрунтування своєї бездіяльності, встановлює типову форму Направлення для проведення позапланової перевірки - тобто, шаблон внутрішнього документу Державної архітектурно-будівельної інспекції України, та не яким чином не зобов'язує заявника вказувати саме адресу та власника ділянки. Закон України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. N 553, також не містять вимог, яким саме чином має бути вказано місцезнаходження об'єкту перевірки.  

Разом з тим, заявник у свої скарзі до Державної архітектурно-будівельної інспекції України для визначення місцезнаходження зазначеної ділянки надав: кадастровий номер ділянки, найменування юридичної особи-власника ділянки, відеосюжет журналістів інформаційної служби "Радіо Свобода". Отже, наданої заявником інформації та відомостей з Публічної кадастрової карти України, Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, публічного реєстру юридичних осіб достатньо для встановлення місцезнаходження ділянки. 

Таким чином, в результаті бездіяльності Старущенко були порушені права заявника передбачені статтею 19 Закону України «Про звернення громадян», згідно якої органи державної влади, місцевого самоврядування, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані зокрема: об'єктивно, всебічно перевіряти заяви чи скарги; вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням, тощо.

Згідно ст. 24 Закону України «Про звернення громадян» особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.

Згідно ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення незаконна відмова у прийнятті та розгляді звернення, інше порушення Закону України "Про звернення громадян" - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 254 Кодексу про адміністративні правопорушення про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол. 

Згідно ст. 29 Закону України «Про звернення громадян» контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян відповідно до своїх повноважень здійснюють, зокрема, Уповноважений з прав людини Верховної Ради України.

Відповідно до ч. 8-1 ст. 255 КУПАП у справах про адміністративні правопорушення за ст. 212-3 протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Відповідно до п.6.7 Положення про представників Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Представник має право відповідно до норм адміністративного законодавства та з передбачених законодавством підстав складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини" актами реагування Уповноваженого щодо порушень положень законів України стосовно прав і свобод людини і громадянина є, зокрема, подання Уповноваженого до органів державної влади, та їх посадових і службових осіб. Подання Уповноваженого - акт, який вноситься Уповноваженим до органів державної влади, їх посадовим і службовим особам для вжиття відповідних заходів у місячний строк щодо усунення виявлених порушень прав і свобод людини і громадянина.

За цих обставин, керуючись Законом України Про звернення громадян, Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини,

ПРОШУ:

1. Відкрити провадження у справі про порушення прав і свобод людини і громадянина;
2. Скласти протокол про адміністративне правопорушення за ст. 212-3 відносно заступника директора Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області Я.В. Старущенко;
3. Внести Подання Уповноваженого до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області для усунення виявлених порушень прав і свобод заявника, зокрема, щодо розгляду скарги заявника;
4. Повідомити заявнику письмово про результати перевірки заяви і суть прийнятого рішення в строки передбачені законом на поштову адресу

***

Комментариев нет:

Отправить комментарий