четверг, 26 мая 2016 г.

Держбудконтроль захищає незаконну забудову біля Злочевського? (ДОКУМЕНТ)

Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області відмовив громадськості у обстеженні незаконної забудови на земельній ділянці у прибережній захисній смузі біля маєтку екс-міністра екології Злочевського. Підставою відмови у обстеженні цієї земельної ділянки у Вишгородському р-ні Київської області було те що, на думку заступника директора Департаменту Я.В. Старущенко, "зверення громадськості не містить точну інформацію про місцезнаходження об'єкта будівництва та про особу власника земельної ділянки". Тобто, для визначення місцезнаходження ділянки Старущенко недостатньо кадастрового номеру ділянки, найменування юридичної особи-власника ділянки, відеосюжету журналістів інформаційної служби "Радіо Свобода", які були надані громадськістю у свої скарзі до Держбудконтролю.


Старущенко тримає громадськість за дурнів, вдаючи, що за допомогою наданої громадськістю інформації та  відомостей з Публічної кадастрової карти України, Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, публічного реєстру юридичних осіб не можливо встановити місцезнаходження ділянки! Державній екологічній інспекціх, Хотянівській сільській раді, Державному агентству лісових ресурсів України, управлінню лісового та мисливського господарства, Державній лісовій охороні, Київській обласній державній адміністрації цієї інформації достатньо, а Старущенко - недостатньо. Невже хтось вважає, що в Держбудконтролі не знають, де у Вишгородському р-ні Київської області знаходиться маєток, пов'язаний із Злочевським?

Внутрішній Наказ Мінрегіону від 15.05.2012 № 240, на який посилається Старущенко в якості обгрунтування своєї бездіяльності, встановлює типову форму Направлення для проведення позапланової перевірки - тобто, шаблон внутрішнього документу Держбудконтролю, та не яким чином не зобов'язує заявника (громадськість) вказувати саме адресу та власника ділянки.

Це відверте "динамо" держави з метою захиститу незаконних забудов, пов'язаних із екс-міністром, та з метою захиститу осіб винних у порушенні прав громадян та законів щодо захисту навколишнього середовища. Це черговий опір корупційної системи.

***

ЛИСТ ДЕРЖБУДКОНТРОЛЮ


СКАРГА ГРОМАДСЬКОСТІ

Департамент державної архітектурно-будівельної
інспекції України у Київській області
01133, м. Київ,
бульвар Л. Українки, 26

СКАРГА

23 липня 2015 року на каналі Youtube некомерційної інформаційної служби "Радіо Свобода" за адресою https://www.youtube.com/watch?v=KxROSlbv18M було опубліковано сюжет "Злочин і Zlocci. Як екс-міністр у розшуку продає черевики з крокодила та ховає нерухомість || СХЕМИ". За інформацією автора сюжету Сергія Андрушко на теритторії прибережної захисної смуги на обвідному каналі біля села Хотянівка Вишгородського району Київської області було збудовано декількаметровий паркан з колючею проволкою та інші будівлі і споруди.

Декількаметровий паркан з колючею проволкою та інші будівлі і споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904. Зазначені споруди розташовані в межах 25 метрів від води.

Інформація з Публічної кадастрової карти України про зазначену ділянку прибережної захисної смуги:

Тип власності: Державна власність
Цільове призначення: 09.01 (Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг)
Площа: 1.6997 га
Район: Вишгородський
КОАТУУ: 3221888800
Зона: 33
Квартал: 041
Кадастровий номер: 3221888800:33:043:0904

Згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, відомості про суб'єктів права власності на земельну ділянку:

Найменування юридичної особи: Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство»
Код ЄДРПОУ юридичної особи: 992094

Будівництво паркану та інших споруд у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904, є незаконним за наступних підстав.

Згідно ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. А згідно ст. 41 Конституції України, використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.

Згідно ч. 2 ст. 60 Земельного кодексу Укриїни та ст. 88 Водного кодексу України прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною, зокрема, для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів, а для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів.

Згідно ст.61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України, прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється, зокрема, будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних); миття та обслуговування транспортних засобів і техніки. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.

Згідно п.4 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 р. N 486, у межах водоохоронних зон виділяються землі прибережних захисних смуг та смуги відведення з особливим режимом їх використання відповідно до статей 88 - 91 водного кодексу України. А згідно п.2 зазначеного Порядку, водоохоронні зони встановлюються для створення сприятливого режиму водних об'єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм.

Згідно п.12 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, прибережні захисні смуги у межах водоохоронної зони можуть використовуватися для провадження господарської діяльності за умови обов'язкового виконання вимог, передбачених статтями 89 та 90 Водного кодексу України.

Таким чином, декількаметровий паркан з колючею проволкою та інші будівлі і  споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі за кадастровим номером 3221888800:33:043:0904 погіршують екологічну ситуацію і природні якості землі, завдають шкоду правам і свободам громадян, передбаченим Конституцією України, та порушують вимоги законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва,  ст. 61 Земельного кодексу Укриїни та ст. 89 Водного кодексу України, щодо заборони забудови прибережної захисної смуги.

У листі №Р-495/09-24 від 24/09/2015 начальник інспекції Державної екологічної інспекції у Київській області стверджує, що порушенні питання заявника щодо забудови у прибережній захисній смузі знаходяться у повноваженні та компетенції Державної архітектурно-будівельна інспекції України. Зокрема начальник інспекції Державної екологічної інспекції у Київській області у своєму листі вказує на самочинне будівництво об'єкта та посилається на ст. 38 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, згідно якої у разі виявлення факту самочинного будівництва об'єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису.

Згідно ст. 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється зокрема центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю. Згідно Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженного постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 р. N 294, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. А згідно п. 3 Положення основними завданнями Держархбудінспекції є здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Згідно ст. 244-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення Органи державного архітектурно-будівельного контролю розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій. Порушення вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва передбачені ст. 96, 96-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. А ст. 53 Кодексу передбачає відповідальність за використання земель не за цільовим призначенням, невиконання природоохоронного режиму використання земель, розміщення, проектування, будівництво, введення в дію об'єктів, які негативно впливають на стан земель, неправильна експлуатація, знищення або пошкодження протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатись до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про звернення громадян» органів державної влади, місцевого самоврядування, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані зокрема: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян», якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

За цих обставин, та на підставі ст. 14, 41, 40 Конституції України, ст. 60, 61, 188 Земельного кодексу Укриїни, ст. 88, 89 Водного кодексу України, ч. 4, 12 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, ст. 53, 96, 96-1, 244-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. 7, 19 Закону України Про звернення громадян, п. 4, 6 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них,

ПРОШУ:

1. Обстежити споруди на земельній ділянці за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904; провести перевірку відповідності будівельних робіт та споруд вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам;
2. Скласти протокол про правопорушення;
3. Видати обов'язковий для виконання припис щодо усунення порушення вимог законодавства; Прийняти рішення про зупинення експлуатації та діяльності об'єктів на зазначеній земельній ділянці;
4. Притягати посадових осіб об’єктів нагляду до відповідальності за вчинені правопорушення;
5. Повідомити заявнику письмово про результати перевірки заяви і суть прийнятого рішення в строки передбачені законом на поштову адресу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий