понедельник, 2 октября 2017 г.

Держгеокадастр бездіє у справі, пов’язаній із Злочевським?

Держгеокадастр відмовив громаді в обстеженні забудованного узбережжя, яка межує з маєтками, пов’язаними із Злочевським, у Вишгородському районі Київської області біля дренажного каналу Київського водосховища. Суть відповіді Держгеокадастру зводиться до того, що “все добре, береги забудовані на законній підставі, звертайтесь до Державної архітектурно-будівельної інспекції України", яка також бездіє у цій справі



У своїй скарзі громада вимагала у Держгеокадастру:


1. Обстежити земельну ділянку на предмет самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням та інших порушень у сфері дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель;

2. Провести перевірки ДП "Вищедубечанське лісове господарство" та с/т "Ключі", які формально володіють та користуються цим берегом;
3. Скласти протокол про адміністративне правопорушення з приводу нецільового використання землі та/або інших порушень;
4. Видати для виконання припис; внести клопотання щодо припинення експлуатації об'єктів, припинення права користування земельною ділянкою у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків.

Громада отримала лист-відповідь від Держгеокадастру, в якій заступник начальника Управління з контролю за використанням та охороною земель Держгеокадастру О.С. Постулін  грунтував свою відмову на тому що, зводити тимчасові будівлі і споруди, необхідні для ведення господарської діяльності - законно. Разом з тим, Постулін проігнорував той факт що, декількаметровий паркан та інші будівлі і споруди розташовані саме у прибережній захисній смузі в межах 25 метрів від води. А згідно Земельного та Водного кодексів України, у прибережних захисних смугах забороняється будівництво будь-яких споруд.


Також Постулін бреше громаді, що земельну ділянку приведено у первісний стан. Насправді, у  зазначеній прибережній захисній смузі залишилися: гострі та небезпечні залишки демонтованого паркану, декількаметровий паркан по боках ділянки землі, сторожеві будки, та інші будівлі і споруди, які перешкоджають громадянам вільно перебувати та гуляти у лісі в межах ділянки у прибережній смузі, використовувати зазначену ділянку для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей, відпочинку біля води, та оздоровлення.





Нагадаємо, що Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство» є власником прибережної смуги на правому березі, що межує з маєтком Злочевського у Вишгородському р-ні Київської області на березі обвідного каналу. Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство» виділило цю ділянку землі (на березі каналу) в довгострокове тимчасове користування Садівницькому товариству "Ключі" для "культурно-оздоровчої та рекреаційної" діяльності. Таким чином, СТ "Ключі" безпосередньо здійснює діяльність у прибережній захисній смузі.

Голова правління садівницького товариства «Ключі» та директор ТОВ «Великі ключі», яке володіє «фортецями» Злочевського – одна й та сама людина, Євген Євгенович Марчевський. Власником ТОВ «Великі ключі» є, зокрема, кіпрська компанія Birtilina Consulting Ltd, яка за інформацією некомерційної інформаційної служба “Радіо Вільна Європа/Радіо Свобода” повязана із Злочевським.

Таким чином, держава в особі Державного підприємства являється такою собі "прослойкою" між маєтком, пов’язаним із Злочевським, та річкою і таким чином поширює «володіння» і надає ексклюзивний доступ до берегу каналу. За цією схемою держава дозволяє вчинити захоплення та незаконну забудову берегів вздовж майже всього узбережжя обвідного дренажного каналу київського водосховища.


*** 


ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДИ


Головне управління Держгеокадастру 

у Київській області,
03115, м.Київ, вул. Серпова, буд. 3/14

СКАРГА


23 липня 2015 року на каналі Youtube некомерційної інформаційної служби "Радіо Свобода" за адресою https://www.youtube.com/watch?v=KxROSlbv18M було опубліковано сюжет "Злочин і Zlocci. Як екс-міністр у розшуку продає черевики з крокодила та ховає нерухомість || СХЕМИ". За інформацією автора сюжету Сергія Андрушко на території прибережної захисної смуги на обвідному каналі біля села Хотянівка Вишгородського району Київської області було збудовано декількаметровий паркан та інші будівлі і споруди. Також, у сюжеті місцеві мешканці скаржаться на озброєну  «воєнізовану охорону в амуніції»  за парканом.


Згідно із статтею ««Схеми»: паркан біля маєтку Злочевського, який перешкоджав доступу до води, знесли» некомерційної інформаційної служби «Радіо Вільна Європа/Радіо Свобода» від 27 липня 2016 року, за посиланням http://www.radiosvoboda.org/a/news/27884360.html, паркан з колючим дротом, який знаходився у прибережній захисній смузі на земельній ділянці за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904, демонтували, але не відновили попередній стан зазначеної земельної ділянки. У зазначеній прибережній захисній смузі залишилися гострі та небезпечні залишки демонтованого паркану, паркан по боках ділянки землі, сторожеві будки, та інші будівлі і споруди.


Декількаметровий паркан та інші будівлі і споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904. Зазначені споруди розташовані в межах 25 метрів від води, перешкоджають громадянам вільно перебувати та гуляти у лісі в межах зазначеної ділянки, використовувати зазначену ділянку для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей, відпочинку біля води, та оздоровлення.


Інформація з Публічної кадастрової карти України про зазначену ділянку прибережної захисної смуги:


Тип власності: Державна власність

Цільове призначення: 09.01 Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг
Площа: 1.6997 га
Район: Вишгородський
КОАТУУ: 3221888800
Зона: 33
Квартал: 041
Кадастровий номер: 3221888800:33:043:0904

Згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, відомості про суб'єктів права власності на земельну ділянку:


Найменування юридичної особи: Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство»

Код ЄДРПОУ юридичної особи: 992094

Відповідно до листа директора Державного Підприємства «Вищедубечанське лісове господарство» Головецького М.П. №01-01/486 від 20 жовтня 2015 року земельна ділянка за кадастровим номером 3221888800:33:043:0904 була виділена Державним підприємством «Вищедубечанське лісове господарство» у довгострокове тимчасове користування для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей садівницькому товариству "Ключі" в порядку визначеному Лісовим кодексом України та Правил використання корисних властивостей лісів. А цільове призначення зазначеної ділянки згідно Публічної кадастрової карти України визначене як "09.01 (Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг)".


У листі №Р-495/09-24 від 24/09/2015 начальник інспекції Державної екологічної інспекції у Київській області вказує на можливе самочинне будівництво об'єкта на зазначеній ділянці. 


Відповідно до листа №04-19/2453 від 23/12/2015 року заступник начальника Київського обласного управління та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства (надалі - Управління) та Припису від 20.10.2015 року №1 про усунення недоліків і порушень (надалі - припис) Державне агентство лісових ресурсів України визнало невиконання Садовим товариством «Ключі» (як тимчасовим лісокористувачем на умовах довгострокового користування) своїх обов'язків, передбачених Лісовим Кодексом України, а саме - обов'язок дотримуватися встановленого законодавством режиму використання земель. Начальник Управління зазначив у ласті, що у разі невиконання припису голову правління СТ «Ключі» буде притягнуто до адміністративної відповідальності згідно ст. 63 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) - незаконне використання земель державного лісового фонду. 


Управління визнало, що Садове товариство Ключі використовувало цю землю державного лісового фонду не за призначенням, у тому числі для спорудження жилих будинків, виробничих та інших будівель і споруд без належного дозволу, за що згідно ч. 8 ст. 105 Лісового Кодексу України винні особи несуть відповідальність.


Отже, будівництво паркану та інших споруд у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904, є незаконним за наступних підстав.


Згідно ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. А згідно ст. 41 Конституції України, використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.


Згідно ч. 2 ст. 60 Земельного кодексу України та ст. 88 Водного кодексу України прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною, зокрема, для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів, а для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів.


Згідно ст.61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України, прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється, зокрема, будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних); миття та обслуговування транспортних засобів і техніки. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.


Згідно п.4 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 р. N 486, у межах водоохоронних зон виділяються землі прибережних захисних смуг та смуги відведення з особливим режимом їх використання відповідно до статей 88 - 91 водного кодексу України. А згідно п.2 зазначеного Порядку, водоохоронні зони встановлюються для створення сприятливого режиму водних об'єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм.


Згідно п.12 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, прибережні захисні смуги у межах водоохоронної зони можуть використовуватися для провадження господарської діяльності за умови обов'язкового виконання вимог, передбачених статтями 89 та 90 Водного кодексу України.


Згідно ст. 66 Лісового кодексу України громадяни мають право вільно перебувати в лісах державної власності.


Згідно п. 4.1 Правил використання корисних властивостей лісів, затверджених Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 14.08.2012 № 502 (надалі - Правила використання корисних властивостей лісів) використання лісових ділянок для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей здійснюється з метою забезпечення масового відпочинку та оздоровлення громадян, що включає в себе організацію прогулянок у лісі, відпочинку біля води, тощо.


Згідно ст. 19 Лісового кодексу України постійні лісокористувачі зобов'язані, зокрема, дотримуватися правил і норм використання лісових ресурсів; дотримуватися встановленого законодавством режиму використання земель. Згідно ст. 20 Лісового кодексу України Тимчасові лісокористувачі на умовах довгострокового користування зобов'язані, зокрема, дотримуватися встановленого законодавством режиму використання земель.


Згідно ст. 74 Лісового кодексу України використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних цілей здійснюється з урахуванням вимог щодо збереження лісового середовища і природних ландшафтів з додержанням правил архітектурного планування приміських зон і санітарних вимог. У лісах, що використовуються для відпочинку, лісокористувачі повинні здійснювати роботи щодо їх благоустрою.


Згідно пп. 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів при використанні корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних цілей тимчасовий лісокористувач забезпечує на виділеній лісовій ділянці створення сприятливих умов для перебування громадян шляхом проведення робіт з благоустрою цих ділянок. Заходи щодо благоустрою лісової ділянки повинні бути спрямовані на збереження лісового середовища в умовах рекреаційних навантажень, створення необхідного комфорту та зручностей для відпочиваючих і включати в себе: оформлення входу; облаштування майданчиків для стоянки автомобілів; облаштування санвузлів; облаштування місць розведення багать; установлення урн для сміття, облаштування спусків до води; інші заходи, необхідні для цілей використання лісової ділянки.


Постійний лісокористувач Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство» та лісокористувач на умовах довгострокового користування садівницьке товариство "Ключі" порушують свої зобов'язання та вимоги визначені законодавством та іншими нормативно-правовими актами, зокрема, лісового законодавства, законодавства про захист навколишнього середовища, зокрема, щодо заборони забудови прибережної захисної смуги, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, визначені ст. ст. 19, 20 Лісового кодексу України, пп. 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів, ст. 61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України, Порядком визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них.


На зазначеній ділянці не здійсні роботи щодо благоустрою, передбачені ст. 74 Лісового Кодексу України та пп. 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів, а саме - не створено сприятливих умов для перебування громадян, збереження лісового середовища, не створено необхідного комфорту та зручностей для відпочиваючих, а саме: оформлення входу; облаштування майданчиків для стоянки автомобілів; облаштування санвузлів; облаштування місць розведення багать; установлення урн для сміття, облаштування спусків до води; тощо. 


Декількаметровий паркан та інші будівлі і споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі за кадастровим номером 3221888800:33:043:0904 погіршують природні якості землі, завдають шкоду правам і свободам громадян, передбаченим Конституцією України, ст. ст. 66, 74 Лісового кодексу України, Правилами використання корисних властивостей лісів. 


Громадяни не можуть вільно перебувати та гуляти у лісі в межах зазначеної ділянки, використовувати зазначену ділянку для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей, відпочинку біля води, та оздоровлення.


Згідно Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, який, зокрема, реалізує державну політику у сфері земельних відносин, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності.


Згідно ст. 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі здійснює Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності.


Згідно ст. 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, зокрема, у частині: додержання органами державної влади, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; розміщення, проектування, будівництва та введення в дію об'єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; дотримання обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; дотримання правил, установленого режиму експлуатації гідротехнічних споруд. 


Згідно Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженому наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 333 від 29.09.2016 року (надалі - Положення про Головне управління), Головне управління Держгеокадастру в області (далі – Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.


Згідно Положення про Головне управління Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) в агропромисловому комплексі у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за: використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд; обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням; вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо: припинення будівництва та експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону; розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, та вживає заходів щодо її відшкодування в установленому законодавством порядку;


Згідно Положення про Головне управління посадові особи Головного управління в межах своїх повноважень мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків.


Згідно ст. 244 Кодексу України про адміністративні правопорушення Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням законодавства у сфері використання та охорони земель і порядку та умов ведення насінництва та розсадництва, правил технічної експлуатації самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації (статті 52 - 53-4, 54-56, 104-1, 108 та 188-5). 


Згідно ст. 244 КУПАП Використання земель не за цільовим призначенням, невиконання природоохоронного режиму використання земель, розміщення, проектування, будівництво, введення в дію об'єктів, які негативно впливають на стан земель, неправильна експлуатація, знищення або пошкодження протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А згідно ст. 53-1 КУПАП Самовільне зайняття земельної ділянки - тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатись до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. 


Відповідно до ст. 19 Закону України «Про звернення громадян» органів державної влади, місцевого самоврядування, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані зокрема: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.


За цих обставин, та на підставі ст.ст. 19, 66, 89, 90, 91 Лісового кодексу України, ст. 244 Кодексу України про адміністративні правопорушення, пп. 4.1, 5.3, 5.5 Правил використання корисних властивостей лісів, ст.ст. 14, 41, 40 Конституції України, ст. 60, 61, 188 Земельного кодексу України, ст. 88, 89 Водного кодексу України, ст. 7, 19 Закону України Про звернення громадян, Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, Положення про Головне управління Держгеокадастру в області


ПРОШУ:


1. Обстежити земельню ділянку за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904 на предмет самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням та інших порушень у сфері дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель;

2. Провести перевірки ДП "Вищедубечанське лісове господарство" та с/т "Ключі" з питань, що належать до компетенції Держгеокадастру України;
3. Скласти протокол про адміністративне правопорушення за ст. ст. 244, 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та/або інших правопорушень у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог земельного законодавства;
4. Видати для виконання припис; внести клопотання щодо припинення експлуатації об'єктів, припинення права користування земельною ділянкою у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;

5. Повідомити заявнику письмово про результати перевірки заяви і суть прийнятого рішення в строки передбачені законом на поштову адресу: 

Комментариев нет:

Отправить комментарий