четверг, 4 февраля 2016 г.

Підлеглий Злочевського: журналістські розслідування не є підставою для перевірки

Голова правління Садівницького товариства Ключі Марчевський Євгеній Євгенович вважає, що численні журналістські розслідування, численні фото- та відеосюжети, в яких зафіксована незаконна забудова прибережної захисної смуги біля маєтку Злочевського не є підставою для проведення певірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у цих прибережних зонах.


Наразі Марчевський разом із Державною екологічною інспекцією оскаржують законне та обґрунтоване рішення Окружного адміністративного суд м. Києва про визнання бездіяльності Держекоінспекції щодо невчинення дій для перевірки прибережної захисної смуги, яку використовує СТ Ключі, та притягнення до відповідальності осіб за незаконну забудову прибережної захисної смуги біля маєтку Злочевського у Вишгородському р-ні Київської області.

Марчевський у своїй апеляційній скарзі зазначає, що громадськість свої вимоги до Держекоінспекції про перевірку прибережної захисної смуги грунтує лише на загальних посиланнях на інформацію із ЗМІ. На думку Марчевського заява громадськості до Держлісагенства не містить фактичних данних про порушення природоохоронного законодавства.

Проте громадськість грунтує свої вимоги на відеосюжеті журналіста некомерційної інформаційної служби "Радіо Свобода" Сергія Андрушко "Злочин і Zlocci. Як екс-міністр у розшуку продає черевики з крокодила та ховає нерухомість || СХЕМИ". За інформацією автора сюжету Сергія Андрушко на теритторії прибережної захисної смуги на обвідному каналі біля села Хотянівка Вишгородського району Київської області було збудовано декількаметровий паркан з колючим дротом та інші споруди.

Окрім цього сюжету Сергія Андрушко є багато інших розслідувань про маєток Злочевского у Вишгородському р-ні, зокрема:

- сюжет журналіста Наталки Седлецької "Неприступна фортеця екс-міністра екології Злочевського. Аерозйомка || Максим Савчук. Програма СХЕМИ" - спільного проекту розслідувань некомерційної інформаційної служби Радіо Свобода та Першого Національного
- сюжет "Фортеця Злочевського: земля за безцінь на півстоліття || Максим Савчук. Програма СХЕМИ" некомерційної інформаційної служби "Радіо Свобода"
- сюжет "«СХЕМИ» | ВИПУСК №16" некомерційної інформаційної служби "Радіо Свобода"

Звичайно, громадскість подала заперечення на апеляційні скарги Садівницького товариства "Ключі" та Державної екологічної інспекції у Київській області на постанову Окружного адміністративного суду,  посилаючись, зокрема, на Державне агентство лісових ресурсів України (Держлісагенство), яке визнало порушення законодавства при забудові прибережної захисної смуги біля маєтку екс-міністра екології Злочевського у Вишгородському р-ні київської області.

Нагадаємо, власником прибережної смуги, що межує з маєтком Злочевського у Вишгородському р-ні Київської області, є Державне підприємство «Вищедубечанське лісове господарство», яке виділило цю ділянку землі на березі каналу в довгострокове тимчасове користування Садівницькому товариству "Ключі" для "культурно-оздоровчої та рекреаційної" діяльності. СТ "Ключі" безпосередньо здійснює діяльність у прибережній захисній смузі, тобто у разі чого - буде "цапом-відбувайлом". Голова правління садівницького товариства «Ключі» та директор ТОВ «Великі ключі», яке володіє «фортецями» Злочевського – одна й та сама людина, Євген Євгенович Марчевський.

Таким чином, держава в особі Державного підприємства являється такою собі "прослойкою" між маєтком Злочевського та річкою і таким чином поширює «володіння» Злочевського і надає ексклюзивний доступ до берегу каналу. За цією схемою держава дозволяє вчинити захоплення та незаконну забудову на березі каналу не тільки біля маєтку Злочевського, але й вздовж майже всього узбережжя обвідного каналу київського водосховища.

Апеляційна скарга СТ Ключі (частина)


Заява до Держекоінспекції

Державна екологічна інспекція у Київській області
03040, м. Київ, вул. Васильківська, 3

ЗАЯВА

23 липня 2015 року на каналі Youtube некомерційної інформаційної служби "Радіо Свобода" за адресою https://www.youtube.com/watch?v=KxROSlbv18M було опубліковано сюжет "Злочин і Zlocci. Як екс-міністр у розшуку продає черевики з крокодила та ховає нерухомість || СХЕМИ". За інформацією автора сюжету Сергія Андрушко на теритторії прибережної захисної смуги на обвідному каналі біля села Хотянівка Вишгородського району Київської області було збудовано декількаметровий паркан з колючею проволкою та інші споруди.

Дійсно, декількаметровий паркан з колючею проволкою та інші споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904. Зазначені споруди розташовані в межах 25 метрів від води.

Інформація з Публічної кадастрової карти України про зазначену ділянку прибережної захисної смуги:

Тип власності: Державна власність
Цільове призначення: 09.01 (Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг)
Площа: 1.6997 га
Район: Вишгородський
КОАТУУ: 3221888800
Зона: 33
Квартал: 041
Кадастровий номер: 3221888800:33:043:0904

Будівництво паркану та інших споруд у прибережній захисній смузі на ділянці землі, кадастровий номер якої 3221888800:33:043:0904, є незаконним.

Згідно ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. А згідно ст. 41 Конституції України, використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.

Згідно ч. 2 ст. 60 Земельного кодексу Укриїни та ст. 88 Водного кодексу України прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною, зокрема, для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів, а для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів.

Згідно ст.61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України, прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється, зокрема, будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних); миття та обслуговування транспортних засобів і техніки. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.

Згідно п.4 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 р. N 486, у межах водоохоронних зон виділяються землі прибережних захисних смуг та смуги відведення з особливим режимом їх використання відповідно до статей 88 - 91 водного кодексу України. А згідно п.2 зазначеного Порядку, водоохоронні зони встановлюються для створення сприятливого режиму водних об'єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм.

Згідно п.12 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, прибережні захисні смуги у межах водоохоронної зони можуть використовуватися для провадження господарської діяльності за умови обов'язкового виконання вимог, передбачених статтями 89 та 90 Водного кодексу України.

Таким чином, декількаметровий паркан з колючею проволкою та інші споруди розташовані у прибережній захисній смузі на ділянці землі за кадастровим номером 3221888800:33:043:0904 погіршують екологічну ситуацію і природні якості землі, завдають шкоду правам і свободам громадян, передбаченим Конституцією України, та порушують вимоги ст. 61 Земельного кодексу Укриїни та ст. 89 Водного кодексу України, щодо заборони забудови прибережної захисної смуги.

Згідно ст. 188 Земельного кодексу Укриїни, державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Згідно ст. 5 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель, державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 454/2011, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, що входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України, Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства про використання та охорону земель щодо, зокрема, встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій, та законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів щодо дотримання встановленого режиму господарської діяльності у зонах прибережних захисних смугах.

Згідно п.15 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 р. N 486, контроль за створенням водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також за додержанням режиму використання їх територій здійснюється Держекоінспекцією та її територіальними органами.

Згідно ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель, державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог земельного законодавства.

Згідно п. 6. Положення про Державну екологічну інспекцію України, Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право: проводити перевірки, видавати за їх результатами обов'язкові для виконання приписи, розпорядження, приймати рішення про обмеження чи зупинення (тимчасово) діяльності об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Згідно п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України Держекоінспекція України складає протоколи про адміністративні правопорушення та розглядає справи про адміністративні правопорушення, накладає адміністративні стягнення у випадках, передбачених законом;

Згідно ст. 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення, Використання земель не за цільовим призначенням, невиконання природоохоронного режиму використання земель, розміщення, проектування, будівництво, введення в дію об'єктів, які негативно впливають на стан земель, неправильна експлуатація, знищення або пошкодження протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатись до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про звернення громадян» органів державної влади, місцевого самоврядування, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані зокрема: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян», якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

За цих обставин, та на підставі ст. 14, 41, 40 Конституції України, ст. 60, 61, 188 Земельного кодексу Укриїни, ст. 88, 89 Водного кодексу України, ст. 5, 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель, ст. 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. 7, 19 Закону України «Про звернення громадян», Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, Положення про Державну екологічну інспекцію України,

ПРОШУ:

1. Обстежити земельну ділянку за кадастровим номер 3221888800:33:043:0904;
2. Визнати протиправною забудову зазначеної земельної ділянки;
3. Скласти протокол про адміністративне правопорушення, передбаченого ст. 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
4. Скласти постанову у справі про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення, передбаченого ст. 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення; або подати до відповідних органів матеріали перевірки зазначеної земельної ділянки та матеріали справи про адміністративне правопорушення - щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
5. Прийняти рішення про зупинення діяльності об'єктів на зазначеній земельній ділянці; вжити заходів до усунення порушень земельного законодавства на зазначеній земельній ділянці;
6. Повідомити письмово заявнику про результати перевірки заяви і суть прийнятого рішення в строки передбачені законом;

ДОДАТКИ:

Інформація з Публічної кадастрової карти України.

Комментариев нет:

Отправить комментарий